CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, June 22, 2009

sELamaT hArI baPa,aBah.....

Abah,
Kelahiranku kau sambut dengan penuh keriangan,
Meskipun tika itu kau tahu aku hampir tidak dapat bernafas di bumi ini,
Kau temani aku yang terkapar-kapar bersabung nyawa bersama ibu disisi..

Abah,
Jari-jarimu sering menggeletek telapak kakiku,
Aku melompat dan hampir terjatuh,
Kau menyambut dan memelukku erat,
Tiada apa yang aku fahami,
Cuma sekadar bermain,
Tapi rupanya kau curahkan perhatian..

Abah,
Aku tak pernah mendengar keluhanmu tika kau menghantar dan mengambilku dari sekolah,
Yang ada hanya cuma senyuman,
Yang seringmenemani aku,
Tak pernah kau hampakan permintaanku,
Segalanya kau turuti,
Hingga aku tidak tahu kepenatan yang kau alami hampir setiap hari..

Abah,
Aku meningkat remaja,
Ku tinggalkan kau dan merantau mencari ilmu,
Dalam mata ini selalu terpamer wajahmu,
Sihatkah kau?
Makankah kau?
Aku melonjak keriangan tatkala mendengar suara girangmu di hujung talian,
Tapi adakah ia satu lakonanmu?
Sedangkan hatimu dihambat kesepian..

Abah,
Telah ku tinggalkan tempat itu hanya untuk bersamamu kembali,
Menemanimu setiap ketika,
Menjagamu yang kian dimamah usia,
Dihambat penyakit durjana..

Sedihnya hati ini tidak terkira,
Kuharapkan kau masih ada di saat ku mendukung zuriatku,
Meskipun sekadar duduk tidak berbuat apa,
Aku tahu kau mesti kembali terkenang saat ku dipelukmu,
Kerana ingin ku kongsikan segala momen keindahan hidup ini bersamamu,
Selagi masih ada kesempatan,
Ketahuilah yang aku terlalu mencintaimu abahku..

21/06/2009
00:36

0 comments: